/i/Bilim

"hayatta en hakiki mürşit ilimdir, fendir. ilimin ve fennin dışında mürşit aramak gaflettir, dalalettir, cehalettir".
M.K ATATÜRK
  1. 26.
    +1
    Evren genişliyor derken kastedilen şu:
    Bizim bir şeyi görebilmemiz için gözümüze ışık gelmesi lazım. Mesela gözünün önünde olan bir olaydan hemen haberdar oluyorsun çünkü yaklaşık olarak saniyede 300000 km hızla ilerliyor. Ama çok uzak bir yerden ışık gelirken biraz gecikebiliyor. Mesela güneşten 8 dk da geliyor bize ışık. Bir de çok çok çok uzak yerlerden daha bize ulaşamamış ışıklar var çeşitli yıldızlardan nebulalardan çıkan. Her geçen saniye evrenin bir kısmı hakkında yeni bir bilgi ediniyoruz. Evren genişliyor diye kısaca bu ışık gelmesi olayına diyorlar.
    ···
    1. 1.
      0
      Dostum çok değişik ve mantıklı bir açıdan bakmışsın, yıllarımı verdim ama nasıl bu aklıma gelmedi, şu an kendime küfrediyorum
      ···
      1. 1.
        +1
        Rica ederim pnp da teori sadece bununla sınırlı değil observable universe-unobservable universe artan entropi cart curt derken baya karmaşıklaşıyor. Özel ilgin varsa madde ve insan diye bir kitap var iki rus bilim adamı tarafından yazılmış a brief history of time dan daha az popüler ama güzel kitaptır.
        ···
    2. 2.
      0
      yani evren bizim gözümüzde büyüyor teknik olarak gözümdeki çogu soruyu cevapladı sagol
      ···
      1. 1.
        0
        Sadece gözümüzde değil uzay zamanın ötesinde de bir büyüme var. Big bang teorisini kanıtlayan bir buluş olarak gök adaların hareketi bize evrenin ilk başta çok daha küçük bir hacimden kanıtlıyor. Bu büyüme uzay zamanın sınırlarını aşabiliyor. Yanı ışık hızını geçmisligi var. Yanı bu büyümenin nerede olduğunu bilimsel olarak açıklamak biraz zor, Daha görünen evenin sırlarına bile vaki değiliz. Belki felsefecilerin bir cevabi vardır.
        ···
    3. 3.
      0
      Pmp sana PM attım bakar mısın rica etsem
      ···
    4. 4.
      0
      Panpa evren genişliyor diye yeni ulaşan ışıklardan denmiyor doppler etkisinden yola çıkarak söyleniyor bu. Çünkü yıldız uzaklaşırken yaydığı ışıkğın dalga boyu büyüyor ve ışık kırmızıya doğru kayıyor.
      ···
    5. diğerleri 2
  2. 27.
    0
    Uzay boslugunda???
    ···
  3. 28.
    +1
    kardeşim ışık yayıldıkça gorunum artar fızıksel olarak bir buyumenın oldugunu dusunmuyorum ısık hızı o kadarda hızlı degıl bu mesafeler ıcın
    ···
  4. 29.
    0
    soru eki ayrı yazılır.
    ···
  5. 30.
    0
    ZAMAN iÇiNDE GENiŞLiYOR
    ···
  6. 31.
    0
    Mobel milim mödülünü mazandınız.
    ···
  7. 32.
    +1
    ···
  8. 33.
    -1
    @5 gibmiş konu kilit
    ···
  9. 34.
    0
    Kendine boşluk açıp duruyor
    ···
  10. 35.
    0
    evren genişlemiyor. simülasyonu oluşturan sınır değerlerinde sapmalar var. bu sapmaları ölçebilecek ölçü birimi ve cihaz bulunmadığından size genişliyor gibi görünüyor.
    ···
    1. 1.
      +1
      Simülasyon muyuz ya biz :(
      ···
  11. 36.
    0
    Kozmosta diğer milyarlarca evren nasıl kozmosun içinde genişliyorsa Bizim evrenimizde kozmos ta genişliyor yani şöyle açıklayalım bir çukur tabak düşün 10 15 tane misket at çukur tabak kozmos misketler evrenler olsun misketler sürekli tabağın içinde büyüyecek artık tabağa sığmayacak ve yavaş yavaş bazi misketler yok olacak sonra hepsi
    ···
  12. 37.
    0
    Evren genişlemiyor biz keşfediyoruz
    ···
  13. 38.
    0
    Yav ırzını gibtiğmin evladı evrenin dışında karanlık madde denen hala tanımlanamamış bir madde var evren oraya doğru her yönden devamlı genişliyo git biraz kitap filan oku amk cahil bini seni
    ···
  14. 39.
    0
    Şayet birşeyin içinde genişlese bu genişleme sonsuz olmazdı. Bundan dolayı boşlukta sonsuza kadar genişliyor
    ···
    1. 1.
      0
      Genişleme bittikten sonra içe doğru küçülme teorisi var reis ona ne diyorsun?
      ···
      1. 1.
        0
        Bu teoriyi çürüten hubble'ın teorisi var ancak onun teorisi doğruysa evren sadece eliptik hareket halindedir. Yani sonuç olarak, evren genişlemiyor sadece varlığını devam ettirebilmek için hareket halinde veya gezegenlerin birbirine uyguladığı çekim kuvvetinden dolayı geri çekiliyor. ikiside aynı kapıya cıkıyor zaten.
        ···
    2. 2.
      0
      Ya ben bu Carl Sagan'ın kozmos kitabını okuduktan sonra sardım bu konulara çok detaylı olmasada bazi bilgilere sahibim ama cidden bazem beynim gibiliyor
      ···
    3. 3.
      0
      PM attım pmp bakar mısın
      ···
    4. diğerleri 1
  15. 40.
    0
    @5 bekledigim cevap
    ···
  16. 41.
    0
    Entropi entropi entropi
    ···
  17. 42.
    +2
    Dar düşünüyorsunuz beyler Evren dediğiniz şey kozmosta sadece bir kum tanesi Yuzmilyarlarca evren var bunların hepsini içine alan kozmos çok büyük bir ortam hayal bile edemeyeceğimiz dusunsenize yüzmilyarlarca evrenin içinde yüzmilyarlarca galaksi bu galaksilerin içinde yüzmilyarlarca yıldız sistemi her yıldız sisteminde en az 5 gezegen evrenin genislemesi bitip küçülmeye başlaması belki başladı ama ışık hızı olayı o kadar garip birşey ki belki biz bunu milyarlarca yıl sonra anlayacagiz geçenlerde iki yıldız birbiriyle çarpıştı diye haber çıktı ama o yıldızlar binlerce yıl önce carpismisti zaten carpisma dalgaları bize anca ulaştı bu sonsuzluk insanı deli eder.
    Düşünmek çok güzel ama içinden çıkamamak...
    ···
  18. 43.
    +3
    Maddesel varoluşun bulunmadığı, hiçbir atomaik reaksiyonun olmadığı, sadece atomun içi ile paralel yapıdaki boşlukta genişliyor, Norveçte yapılan son araştırmalarda bu ortamın ananın amı olduğu hakkında geniş kanıtlar toplandı
    ···
  19. 44.
    0
    uzayın içinde ve uzayda bir varlıktır einstain bunu savunmuş panpa harcanıyosun buralarda
    ···
  20. 45.
    0
    Evren bir atomdur atomsa bir evren büyüyecek ve tıpkı bir atom gibi yok olacaktır hatta belki de gerçekten bir atomdur
    ···