/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +19 -1
    sen herşeyin aahibi olsan sen de sana tapılmasını istersin yalanmi?
    ···
    1. 1.
      +1
      insani düşünüyosun işte. mükemmel tanrının dediğin gibi bir şeye ihtiyacı yoktur.
      ···
      1. 1.
        0
        ihtimallerle iman edilemez ayrıca Allahın veriği kararları insan davranışları üzerinden açıklamak ya da yorumlamak da yanlıştır.
        ···
    2. 2.
      +1
      Evet kardeşim haklısın doğru söylüyosun bende öyle düşunuyordum iyi akşamlar
      ···
    3. 3.
      +1
      Kardeşim sen insan gözünden bakıyorsun o farklı bir şey egosumu var Acaba ?
      ···
    4. 4.
      0
      amk dumbugu sorunda orda insan gibi ac gozlu hayır karsiliksiz iyilik yapan insan bile var az cok az ama bar onlar bile Allahdan daha iyi amk
      ···
    5. diğerleri 2
  2. 2.
    +11 -2
    iki dakka ağzını boş bırakmaya gelmiyor srnin aq
    ···
    1. 1.
      0
      bu hareketinle cennette koy sahibi oldun panpa
      ···
  3. 3.
    +6 -2
    hak yoluna gel bin bırak bu ayakları
    ···
  4. 4.
    +2
    Dediğin gibi tanrı mükemmel o yüzden kendine tapilmasina ihtiyaci yoktur hiç olmamıştır. Eğer adam gibi araştırsaydın görürdün sen Allah'a taparak onun bi ihtiyacını karşılamıyor ya da onu tatmin etmiyorsun edemezsin de zaten O mükemmel. Tüm bunları yapma sebebin kendini kurtarmak. Allah'tan her af dilediğinde her bir şey istediğinde her dua ettiğinde kendine yardım ediyorsun bu bir. Allah'ın kendine tapılmasını istemesi zaten seni boşlukta bırakmamak için. Eğer ateistsen hicbirseye inanmıyor olursun. Biraz açmak gerekirse bu dünyada yaptığın hiçbir şey bir işe yaramayacak çünkü insanlara yardım etsen onlae ölüp yok olacak boşa gitti kendin için yaşasan sadece yine boşa çünkü öldükten sonra aa bunu iyiki yapmışım diyemezsin çünkü öldükten sonra yoksun.(Ateist mantığına göre)Adım duyulsun desen adını duyanlar da ölecek zaten geçmiş olsun. Burda en mantiklisi intaar etmek çünkü boşa yaşıyorsun zaten ölünce kötü şeyler yapmış olsan da iyi seyler yapmis olsan da hepsi unutulacak sen var bile olamayacaksin dedigim gibi.Ama şimdi bi seni mantıklı düşünmeye davet ediyorum. Tanrı seni yaratıyor, sana Kitap veriyor, bu öldükten sonra hayat vadediyor, bu dünyada iyilik yapmanı istiyor kısaca kendine ve insanlara iyi davran hatırlan hatırla ve yapman gereken tek birşey var. Düşünüp bunları iman etmek.Bu iman da O'nun tatmin olması için değil senin kendini kurtarman için yani birnevi sana iyilik yapmaya çalışan annen gibi sen elinin tersiyle itiyorsun.(Tabi annenin yaptığından kat kat daha üstün bir iyilik bu sana bir kere hayat veriyor)Ayrıca yaptığın ibadetler fiziksel olarak sana yarar sağlıyor(arastirabilirsin) ve seni düşünce olarak rahatlatıp bir amaç veriyor bununla da kalmıyor insanlara iyilik yapıyorsun ve öldükten sonra bile herkes bunu hatırlıyor. Kendine ve etrafindakilere yararlı olan ibadetini yapmanın bir de sana faydası var öteki tarafta. Yani Allah'a seni yarattığı için teşekkür ediyorsun bu teşekkür sana dünyada fayda sağlıyor bir de üstüne ödül alıyorsun. Diğer insanları cehenneme gönderme sebebi de şu ne kadar ekmek o kadar köfte diye basit bir laf vardır burda da olay o.Eğer senin dedigin gibi herkesi cennetw koysaydı katil adamin biriyle tecavüzcünün senle ayni ödülü almasi mantıksız olur bir kere haksızlık oluyor. Buna karşı çıkarken Allah yardımcın olsun panpa
    ···
  5. 5.
    +2
    Şöyle düşün sen herşeyi yaratıcan mükemmellik eşliğinde hic bir sey kusursuz olmayacak bı tane salak çıkıp diyecek ki kimse yaratmadı aq ben tesadüfen olmuştum sana küfür edecek sende boşver o iyi mı dicen :D
    ···
    1. 1.
      0
      eğer gerçekten mükemmel bi varlıktan bahsediyosak böyle bi şey gibinde bile olmazdı. ha senin dediğine göre, beni tanımadın al o zaman sana cehennem demiş oluyo. bide intikam özelliği yüklemiş oldun allaha.
      ayrıca hiçbir şey kusursuz olmucak ifadesi de baya yanlış panpam.
      ···
    2. 2.
      0
      Bak bro bizim inancımıza göre Allah in bizi dünyaya gönderme amacı bizleri ayırt etmek kim daha çok ibadet edecek kim benden medet umacak ya da kim bana inanmayacak diye yani burada önemli olan yapılan iyiliğin Allah için yapılması bizim inancımıza göre bir müslüman bir iyilik yapacaksa onu Allah için yapmalı kendi yararı ya da toplum yararı için değil
      ···
  6. 6.
    +3 -1
    Bu kulun bi imtihanıdır sana nefis verir sen yenersin sana inan der sen inanmazsın Allah da senin inancına muhtaç değil zaten kardeşim istese hepimizi kendine inandıramaz mı? yapar bunu tabi. işte inanmak bizim imtihanımız dır sen bunu haşa Allah ın çikari gibi söylüyosun
    ···
    1. 1.
      0
      iyi de neden imtihan gibi bir şey yapıyo. herkesi inandırsın o zaman sınava tabi tutmak niye. oyun oynamak niye. canı mı sıkıldı
      ···
      1. 1.
        0
        Bizi imtihana sokmasının sebebi şeytanın Allah la karşı karşiya gelmesi bunu bi oyun gibi de düşünebilirsin şahsen ben öyle düşünüyorum oyun bizim üzerimizden oynanıyo ama şuramda Allah korkusu var birader
        ···
      2. 2.
        0
        yav sen verdiğin bu cevabı hakkaten mantıklı buluyor musun amk
        ···
    2. 2.
      0
      Kardeşim böyle bir soru sorulamaz Allah bizleri varlığıyla şereflendirmek istemiştir ve oyuzden bizi yaratmıştır o nasıl isterse öyle olur mal onun mülk onun istediği gibi tasavvuf eder.
      ···
      1. 1.
        +1
        ben sorarım. sen uyumaya devam edebilirsin
        ···
      2. 2.
        0
        Bende ananı giberim
        ···
  7. 7.
    +2
    Ayrıca usta filozof Immanuel Kant'ın salt aklın eleştirisinde geçen bi cümlesi vardır, ateistlik de daima çok dogmatiktir der. Yani ateist olmaya karar verdiysen bile okuyarak karar vermeni tavsiye ederim şu andaki bilgi birikim seviyene bakarak bir tercih yapabilme yetinin olduğunu düşünmüyorum.
    ···
  8. 8.
    +2
    Bakara 62. ayete bak lütfen. O ayette yahudi, hristiyan ve sabiilerden de iyi insanların günahsızmışçasına cennete gideceğinden bahseder.
    ···
    1. 1.
      0
      e onlar da bir nevi allaha inanıyor zaten. burdaki soru ateist deist insanların iyilikler yaptığı halde cehenneme gitmesidir. demekki allah kendisine inanılmayı ilk kriter olarak koymuş
      beyyine 6. ayette de ehli kitaptan olan fakat kötü kimselerin ebedi cehennem gideceği yazıyor. ehli kitap ta yine yahudiler falan. E bakara 62 ye göre iyi olanı cennete girerken beyyine 6 da kötü olanı sonsuz cehennem diyor. E ikisi de allaha inanıyo sonuçta kötü olanda bir gıdım cennete girmeliydi o zaman. bu bile bir çelişki aslında.
      ···
    2. 2.
      +1
      Maksimum panpam. Ayeti iyi incele ondan sonra gelen ayetleri ve tefsirleride oku oyle yorum yap lutfen. islamda birak ateist olmayi hristiyan veya yahudi olsada musluman olmayan herkes cehenneme gider.
      ···
  9. 9.
    +3 -1
    yav işte bütün dizileri izlemiş fazla da patlamış mısır patlatmış demiş dur şu hıyarlları izliyeyim bizden iyi sitcom olur aslında
    Bak bak şu ölecek aıjıjdasda
    Bak bak şu hıyara şimdi araba çarpıcak aklı karıda asjakdssaıusd
    ···
  10. 10.
    +1
    Gezegenker, atomkar,evren... hepsi de itaat içinde santim ßaşmadan hareket eder. Oysa insan kendi mecrasında özgurdur. Bilir,bilmez, inanır,inanmaz, sever,sevmez, istefiği yete girip çıkar;kendi kaderini olußturur veya yaşar.O idrak içindedir;idrak ve tensellik içredir. Tanrı kendi nefesinden üflemiştir bizzat.
    Düşün bütün dünya sapıtmış, şirk batagina batmış durumda olsun, nolurdu sence?
    Dünya helak mi edilirdi, yoksa edilmez miydi?
    Edilir diyorsak helak eden güç nefir o zaman? .Tanrıdır değil mi?Demekki bu yüce yaratıcı, yarattığı bu idrak içindrki varlıktsn kendisini bilmedini istiyor;zira o da yarattığını seviyor ve ona aşıktir. Kendinden olanın kendisini devmedini istiyor o kadar zor engellerke bezediği bu adrmoğlunun. Incilde şöyle bir ifade vardır:Goksel krallık bu yeryüzü dograsini hetkese acmıştır. Herkes bu sofradsn yef ,içer; ancak bu sofranın sahibini bilene, şükrünü edenlete ve ona uygun amrlker işleyene farklı bit mertebe verilecektir det.
    ···
    1. 1.
      0
      koca allah kendi yarattığı şeyin kendisini bilmesini neden ister ki ? sen mükemmel olsan bi robot yapıp seni tanımasını istermiydin. insan duygularınla düşünme ama mükemmel olduğunu düşün. hayır o robotu yapmazdın bile niye yapasın ki. ha bide yaptın seni tanısın bilsin ne kadar becerikli olduğunu görsün istiyosun. benim burdan çıakrdığım sonuç insanların yarattığı tanrının doğal olarak insani özellikler taşıması.
      ···
  11. 11.
    +1
    Inanmiyosan saygi duy oç
    ···
  12. 12.
    +2 -1
    Seni mağarada bedevi gibi giberim cehapeli bin
    ···
    1. 1.
      0
      Chp ne alaka amk
      ···
    2. 2.
      0
      Ne alaka amk neyse helal
      ···
  13. 13.
    0
    Ne ihtiyacı var
    ···
  14. 14.
    0
    rezzzzzzx
    ···
  15. 15.
    0
    Olm bu tartışılacak bi konu değil
    iyiliği de allah yarattı kötülüğü de ve senin iyilik yapmanı istedi

    Öte yandan yok öyle bir şey diyen adama da elle tutulur bir şey gösteremezsin yani tamamen adı inanç kanıt olsa bilgi olurdu zaten önemli olan şartsız iman diye düşünüyorum yaklaşık 7-8 aydır üstüne düşündüğüm bir konu bu benim ateistlerin çok mantıklı açıklamaları olsa bile tanrı çıkıp hey burdayım demez din konusuna gelirsem insan iman etmek için kendine en yakın dini seçmeli şu anda müslüman diye genelleme olsa bile müslümanlığın 1001 türü var insandan insana bile müslümanlık tanımı değişiyor
    ···
  16. 16.
    0
    Ha o nedenle ha su nedenle biz kendi cikarimiza bakalim
    ···
  17. 17.
    0
    Yazdığım entry sayısı cok azdır ama her gece girip bi kaç başlık okurum burdan. Kusura bakma kardes ama senin kadar gerizekalisini ilk kez görüyorum. inanmayabilirsin o senin tercihin inşallah doğru yolu bulursun. Sadece şunu söyleyeceğim sana. Allahı insan pgibolojisi ile bir tutup eleştirmişsin kendi kafanda. Çok yanlış yoldan ateist olmuşsun bu da ayrı bi uzucu nokta tabi. En yakın zamanda bu gösteriş işini bırakıp doğru yolu bulmani canı gönülden isterim. Hadi eyvallah
    ···
    1. 1.
      0
      insan pgibolojisi ile düşünen sizsiniz aslında neyse. eyvallah
      ···
  18. 18.
    0
    Oha inciye girmeyeli buralar çomar dolmuş amk. Ben allah olsam kendi yarattığım canlıları niye yakayım amk. iyi si de doğuştan kötüsüde doğuştan böyle zaten. Ben iyi bir insanım çok denedim kötü olamıyorum fitratimda yok. Demekki kötü adamın kötü olmasından da allah suçlu
    ···
  19. 19.
    0
    Valla bug da kaldım bi bilene sorucam
    ···
  20. 20.
    0
    Alıntı oç
    https://tr.instela.com/ta...n-en-basit-kaniti--156679
    ···