/i/Sözlük İçi

sözlük içi.
  1. 1.
    +287 -46
    öncelikle dış odakların son planını duymuşsunuzdur. ülkede yeni bir iç savaş ve yıkım yaratmak. biraz ütopik gelebilir bazılarınıza iç savaş ama 2 hafta önceki darbe içinde imkansız derlerdi. 21. yy da ne darbesi amk diyorduk zütümüze sapladılar. malum tehdit de hayatta kalabilmek oyuna gelmemek ve mevcut durumumuzu korumak için liste hazırladım arkadaşlar biz tedbiri elden bırakmayalım. sonuçta birbirimize girmeyeceğiz kanımca. sınırımızda 100.000 üzerinde ordusu bulunan ve tamamen gerilla savaşında usta bir ışid ordusu var. içerdeki karışıklıktan faydalanıp ışid belasını üzerimize salmak istiyorlar. sağduyulu olalalım.

    1. öncelikle büyük şehirde yaşayanlar büyük tehdit içindeler. mümkün olduğunca nüfüsu 100.000 kişiyi aşmayan bir şehirde ve içinde etnik grupların çeşitliliği olmayan şehirler yaşam alanımız olmalı. etnik gruplardan kastım arap , kürt , yahudi , ermeni vb. karmaşık kalabalık şehirlerden ve sınıra yakın şehirlerden uzak duruyoruz.

    2. bulunduğumuz şehirde askeri kışlalara ve şehir merkezine uzak olan bir semtte bulunmak oluşabilecek sorunlardan kaçınmak için etkili yöntem.

    3. hayatta kalabilmenin en önemli unsuru tabiki yemek ve su. evimize bodruma yada garajımıza su depoluyoruz. 5 lt lik su şişeleri var. en az 20 adet buluyoruz. çekinmeyin çöp kenarlarına atıyorlarsa alın eve getirip doldurup kenara bırakın. savaş patlak verdiği anda hemen su depolamaya başlayın evdeki tüm kapları su ile doldurun. küvetinizi su ile doldurun. çünkü mecbur kalmadıkça evden çıkmayacağız.

    4. yemeğe geldiğimiz zaman en önemli kurtarıcımız tabiki makarna ve kuru gıdalar. ailenizle yaşıyorsanız anne ve babanızı kafalayıp 1 çuval un attırın eve. hayat kurtarır beyler o un ve bulgur. daha tasarruflu oluyor diye kandırıp attırın eve. 70 lira çuvalı sanırım.

    5. makarnaya gelince 5 kiloluk makarna paketleri var büyük 4, 5 tane alın. 7, 8 lira civarı kendinizde karşılarsınız fiyatını. uzun süre tüketmenizi sağlar rahat edersiniz.

    6. konserve gıdalar genelde pahalı oluyor kuru gıdlara göre. ama daha uzun süre muhafaza edilebildiği için parası olanlar konserve gıdalara yönelsin. konserve olarak ne alacağınızı söylememe gerek yok. fasulye den başlar ton balığına kadar gider. her türlüsünü alabilirsiniz.

    7. uzun süre tok tutacak kuru üzüm , kuru incir, leblebi alabilirsiniz. hemde uzun süre bozulmadan saklarsınız. ama su tüketiminizi arttrabileceği için seçim size kalmış.

    8. yemek sorununu çözebildiğimize göre sıra geldi piknik tüpe. 2 adet doldurup köşeye atın. ama evde 1 tane var ise sorun değil, yemek yapma işini balkonunuzda ateş yakarakta çözebilirsiniz.

    9. ateşe geldiğimiz zamanda elinizde 5 tane falan çakmak ve bittiğinde doldurabileceğiniz çakmak gazı bulunsun.

    10. mum beyler. parası olan jeneratör alabilir. jeneratöre yakıtta alabilir. ama alayımız fakir olduğu için gece acil durumlarda kullanmak için yüklü miktarda mum alın.

    11. şimdi geldik can alıcı noktaya. bir adet pilli radyo ediniyoruz. ve bu radyo için ve el feneri için pil stoğu yapıyoruz. pil stoğu çok önemli. mevcut uydu frekanslarının iptal olacağını düşünüyorum. ve günde belli saatlerde radyoyu açıp son durumu öğrenebilirsiniz. sonucta yerel radyolar kendi jeneratör ve radyo yayınıyla uydudan bağımısız şekilde yayın yapabiliyor. bu yüzden sosyal medyamız alacağımız pilli radyo olacak.

    12. her ihtimale karşı telefonumuzun şarjını dolduruyoruz. belki frekans alabiliriz diye. powerbankımızda oluyor bir kaç tane. ama telefonu günde 1 kere falan açıp haber almaya çalışıyoruz.

    13.kendimizi savunmaya geldik. evdeki erzak stoğumuzu hiç kimseye söylemiyoruz. duyduklarımıza göre erzak stokları yağmalanıp öldürülen insanlar oluyormus suriye ırak vb yerlerde. komşumuz dahi olsa kapımızı açmıyoruz. yardım etmiyoruz. kesinlikle ruhsatlı bir silah edinmek en önemlisi. av tüfeği olur beylik tabancası olur. olmayanda internetten sanayide kullanılan çivi tabancası alsın. 100 lira civarı ve oldukça etkili.

    14. silahı çivi tabancası olsa dahi çözdüğümüze göre evimizi savunmak adına. bıçak setimiz olsun. yoksada evdeki kör bıçakları bilettirin. kapınızın arkasına bir barikat kurun. ev fertlernin dışarı çıkıp dönmesinden sonra bir parolanız olsun. tedbiri elden bırakmayın.

    15. bir ilk yardım setinde neler bulunması gerektiğine bakın. bunları acilen edinin. antiseptikler dikiş setiniz antibiyotiğiniz mutlaka bulunsun. ilk yardım adına videolar izleyip bu yönde ilerletin kendinizi.

    16. bu durumu abartmak isteyenler deep webe girip ev yapımı bomba tariflerini öğrenebilir. evinin girişine yaptığı bombayı yerleştirebilir. ışidlilerin gelmesi durumunda fünye yardımıyla patlatabilir.

    17. ışid tehlikesinden konu açılmışken her şehrin mutlaka savunma teşkilatı kurulur. bunlar genelde ülkü ocaklarında örgütlenir ve şehri savunur. yani bence öyle olması gerekiyor. silah kullanmasını bilen ve kendine yakın dövüşte güvenen panpalarım. bu şehir teşkilatlarına gidip şehrini savunabilir. ama ben hayatta kalmaktan yanayım. çünkü hala üniversite okuyorum askere gitmedim ve silah tutmayı bilmiyorum. silah tutmayı bilenler mutlaka gitmeli. erzak stoğunu canlı tutmalı tehlikeyi önlemeli.

    sizden gelen fikirleri editlicem beyler

    edit : 14 ağustosa dikkat edelim beyler. bi iş döncek gibi. çok konuşuluyo kan gövdeyi zütürcek diye tehdit ediyormus binler

    edit2 : panpalarım yaptığım yazım imla hatalarına neden takılıyosunuz. ben ne diyorum siz ne diyosunuz amk.

    edit 3 : evet beyler benim yaptığım planlama daha çok ilk fırsatta hayatta kalmak adına. elbet erzağımız bitecek ve dışarı çıkma vakti gelecek. (bkz: dalyar otuzbirogullari) adlı panpamız altta daha sonra neler yapacağımızı yazmış okuyun derim. oldukça faydalı
    ···
   tümünü göster